Al contingut principal

Detall notícia

  • Lliurament de diplomes d'Aprenentatge i servei 2016-2017

08 de juny 2017 Educació

Una cinquantena d’entitats i centres educatius han participat als projectes d’Aprenentatge i Servei del curs 2016-2017

L’alcaldessa destaca en l’acte de lliurament de diplomes que la metodologia pedagògica d’ApS contribueix a construir una ciutat millor.


L’alcaldessa, Mercè Conesa, ha presidit aquesta tarda l’acte de reconeixement als centres educatius i entitats que han participat durant el curs 2016-2017 en projectes impulsats a través de la metodologia pedagògica d’Aprenentatge i Servei (ApS). “A través d’aquests projectes”, ha remarcat l’alcaldessa, “els alumnes aprenen a compartir i construir entre tots una ciutat millor”. L’acte ha comptat també amb la presència de la tinent d’alcalde de Polítiques de Cicle de Vida, Progrés Social i Habitatge, Susanna Pellicer; i la regidora d’Educació, Universitat i Família, Esther Salat.

Impulsat per l’Ajuntament, la metodologia d’ApS pretén millorar els aprenentatges dels alumnes i vincular-los a un acte de servei a la comunitat. L’Ajuntament difon aquesta metodologia i acompanya els centres educatius per tal que creïn els seus propis projectes. D’aquesta manera, els alumnes adquireixen un coneixement (aprenentatge) que ajuda a millorar un aspecte determinat de la nostra societat (servei). En l'ApS, per tant, es fonen la intencionalitat pedagògica i la intencionalitat solidària.

Enguany, una seixantena de projectes

En total s’han lliurat 50 diplomes a 23 entitats i 27 centres educatius de Sant Cugat –des de primària fins a centres d’ensenyament formatiu i universitari- que han participat en una seixantena de projectes d’Aprenentatge i Servei durant aquest curs.

Els projectes es desenvolupen en àmbits tan diversos com l’intercanvi generacional, l’ajuda entre iguals, la promoció de la salut o l’acompanyament a l’escolarització. En aquest sentit, alguns dels projectes han tingut com a eix temàtic el ciberbullyng (on alumnes de secundària han ofert un taller a alumnes de primària), la jardineria (on alumnes de cicles formatius d’horticultura fan tallers a alumnes de P5 sobre hort i jardineria) o el foment de la lectura (on alumnes grans “apadrinen” un alumne que està aprenent a llegir).    

Creixement i transversalitat

Els bons resultats de l’ApS s’han anat consolidant any rere any amb el creixement sostingut del nombre de projectes. Cal tenir en compte que enguany s’han dut a terme una seixantena de projectes i que, el curs 2012-13, n’eren la meitat.

D’altra banda, una de les novetats d’enguany és la voluntat d’aprofundir més en la transversalitat dels projectes. L’objectiu és obrir l’ApS a encara més àrees de l’Ajuntament i treballar amb més entitats del territori per potenciar aquest servei. En aquest sentit, es pretén que l’ApS transiti cap a una xarxa d’agents implicats en desenvolupar aquest tipus de projectes. L’Ajuntament compta amb el suport tècnic de la Diputació de Barcelona per planificar aquestes millores i seguir potenciant l’ApS. 

Top