• Lliurament claus d'un pis de lloguer per a joves

08 de juny 2017 Habitatge

Promusa concedeix 30 pisos de lloguer per a joves amb la voluntat que puguin desenvolupar el seu projecte de vida a Sant Cugat

Els habitatges són de les promocions de Can Minguet, La Caserna, Mira-sol Centre, Avinguda de la Clota, Mar de la Xina i Penya Regalèssia.

L’Ajuntament ha fet entrega de les claus a 30 joves menors de 35 anys adjudicataris d’un dels 500 pisos de lloguer del parc públic d’habitatges de la ciutat. Els nous adjudicataris podran gaudir d’aquests habitatges durant els propers 5 anys. Es tracta d’una trentena de pisos distribuïts en sis promocions:

• Can Minguet (11), al barri de Can Mates
  • La Caserna (2), a Mira-sol
  • Mira-sol Centre (2), a Mira-sol
  • Avinguda de la Clota (8), al barri de Volpelleres
  • Mar de la Xina (6), al barri de Can Trabal
  • Penya Regalèssia (2), al barri del Monestir-Sant Francesc

El preu del lloguer dels pisos oscil·la entre els 228,33 € i els 348,44 € depenen dels metres quadrats que tenen i de la promoció. Per a la tinent d’alcalde de Polítiques de Cicle de Vida, Progrés Social i Habitatge, Susanna Pellicer, “aquests habitatges són una oportunitat per als joves. L’entrega d’aquestes claus constaten i refermen, una vegada més, el compromís de Sant Cugat amb les polítiques d’habitatge social”.

Pellicer ha afegit que “la nostra voluntat és doblar el parc d’habitatge públic els pròxims anys. I això implica que treballem també pel progrés socials de tots els ciutadans, que Sant Cugat sigui un lloc on desenvolupar tots els projectes de vida oferint els recursos i serveis”.

L’aposta per construir més habitatge social és una de les línies estratègiques incloses dins del Pla d’Actuació de Mandat (PAM). La voluntat és potenciar l’habitatge de lloguer i doblar-ne el parc públic en els propers anys.

Una política a favor de l’habitatge protegit: 1.724 pisos lliurats

L’Ajuntament va crear l’any 1988 l’empresa pública Promusa amb l’objectiu de facilitar l’accés a l’habitatge als ciutadans i ciutadanes de Sant Cugat. Fins l’actualitat ha construït al municipi un total de 1.724 pisos de protecció oficial de venda, de lloguer general, de lloguer per a la gent gran i de lloguer per a joves.

En aquests moments està promovent la construcció de 50 nous habitatges de protecció oficial: 39 a l’avinguda Rius i Taulet (en règim de lloguer per a la gent gran) i 11 a la Floresta (en règim de masoveria urbana).