• Presentació del primer Maker Challenge
  • Maker Challenge Sant Cugat

15 de juny 2017 Innovació

Arriba el primer Maker Challenge, un concurs per a joves per fomentar l’esperit emprenedor i la fabricació digital

Els participants treballaran durant quatre setmanes en la concepció d’un producte i l’elaboració d’un prototip que podran presentar al BeBusiness.

Sant Cugat acollirà, a partir del 30 de setembre, el primer Maker Challenge de la ciutat, una trobada-concurs per a ments creatives de 13 a 17 anys que tinguin interès en resoldre problemes reals a través de la creativitat i la utilització de tecnologies de fabricació digital.

Es tracta de 20 hores de tallers i esdeveniments en horari extraescolar repartits en quatre setmanes (del 30 de setembre al 27 d’octubre) que s’impartiran al FABLaB de Sant Cugat. A partir d’un repte proposat per l’organització relacionat amb la salut, els nois i noies participants, organitzats en equips de 4, treballaran en la concepció d’un producte i l’elaboració d’un prototip que podran presentar en públic en el marc de les jornades BeBusiness, el 27 d’octubre.

Impuls a la Fabricació Digital

Al llarg d’aquestes quatre setmanes l’alumnat treballarà mitjançant el Design thinking (repte

Amb aquest projecte, del qual l’Ajuntament és co-organitzador, Sant Cugat potencia l’ús de la fabricació digital i l’esperit emprenedor entre els més joves.La fabricació digital  permet als joves  crear objectes i productes ells mateixos, que aprenen a la vegada que creen i desenvolupen així habilitats clau pel seu futur professional.

Propostes creatives que es poden fer realitat

Maker Challenge es presenta com un concurs destinat a equips de quatre joves que vulguin desenvolupar un projecte relacionat amb la salut. L’equip guanyador presentarà el seu projecte i el prototip realitzat a la jornada d’emprenedoria que es farà el 27 d’octubre al Teatre-Auditori en el marc del Be Business. A més, la resta de projectes es poden veure exposats al vestíbul del Teatre al llarg del dia 27.

Maker Challenge és una proposta de FabLab Sant Cugat, Creator Street i l’Ajuntament de Sant Cugat. Les inscripcions es podran fer a través de la pàgina www.makerchallenge.eu  fins al 27 de setembre.